BIEŻNIK
Podstawowy element decydujący o przyczepności opony do nawierzchni i jej trwałości. Rzeźba bieżnika jest zróżnicowana w zależności od zastosowania opony.
BOK
Część opony pomiędzy bieżnikiem a stopką zapewniająca ochronę dla warstwy osnowy, najważniejszego elementu konstrukcyjnego opony. Praca jaką wykonuje wymaga dużej wytrzymałości na zginanie. Ma on zatem decydujący wpływ na komfort jazdy.
STOPKA
Część opony mająca bezpośredni kontakt z obręczą, zapewniająca szczelność układu opona – obręcz. Zbudowana jest zazwyczaj ze stalowej wiązki usztywniającej zwanej drutówką, pokrytej specjalną mieszanką gumową pozwalającą na właściwe umieszczenie i zablokowanie opony na obręczy.
OSNOWA
Najważniejsza część opony zbudowana z tkaniny kordowej tworząca jej szkielet. Podstawowym zadaniem osnowy jest przeniesienie momentu napędowego i hamowania oraz amortyzacja drgań pochodzących od nierówności jezdni na piastę koła.
OPASANIE
Podstawową konstrukcję opasania stanowią dwie krzyżujące sie warstwy kordu stalowego, pozwalające na zachowanie kształtu czoła opony w czasie jazdy, niezależnie od sił działających na nią. EKRAN Warstwa kordu poliamidowego stosowana w oponach o wyższych klasach prędkości mająca za zadanie zapewnić właściwą wytrzymałość opony.
Kontakt
P.H.U. Auto-Service Jarosław Niżnikowski
ul. Słowackiego 99
95-040 Koluszki
Nowoczesna Linia
Diagnostyczna
508 777 299
godziny otwarcia:
Pn.-Pt. 8-18.30
Sob. 8-15
Wulkanizacja
603 94 74 84
887 420 887
godziny otwarcia:
Pn.-Pt. 8-17
Sob. 8-13
W przypadku potrzeby wykonania usługi w godzinach od 17.00 do 18.00 należy skontaktować się telefonicznie w danym dniu nie później niż do godziny 13.00.
Naprawa pojazdów
887 420 887
887 320 887
603 94 74 84
godziny otwarcia:
Pn.-Pt. 8-17
Sob. 8-13